28 Sep 2008

Hadiah Daripada Abah

2 hari lps...tgh sibok2 memasang langsir, tbe2 abah tlh memanggil saya.saya pon tanpa ragu2 terus mendapatkannya yg sdg best bermain buaian di anjung rumah.

saya: ada apa, abah?
(naik heran saya bila abah membelek2 jari-jemari + tangan + leher saya...)
abah: tak ada barang kemas ke?
saya: xde
abah: kalau mcm tu, esok pg ikut abah g kedai...kita beli gelang.nk tak?
saya: huissshhh...musti la nk...tp nk buat apa ek?
(tanya saya bodo2 alam)
abah: hadiah...buat kenangan.mn la tau raya thn dpn abah dh xde.
saya: ishh..apa lh abah ni ckp mcm tu plak.
abah: abah ni dh tua...bila2 ms je...
(sedih la plak saya dgr ayat abah tu...sayu hati saya)

esoknya kami pon pergi lh kedai emas n saya pilih seutas bracelet yg ngam2 dgn budget abah (sowi abah ia agak mahal...hihi)
bracelet saya ni bkn drpd poh kong/habib...ia dibeli dr kedai2 biasa.tp nilai gelang saya ni jauh lebih mahal harganya drpd poh kong/habib...kerana...ia pemberian abah.
heheh...
terima kasih abah!

5 comments:

jetsetter said...

haaaaa..bestnya dapat hadiah!!!Nnti pakai la raya...cantik jugak..:)

cikchelsea said...

owhh itu sudah musti...heheh =)

yah said...

waa
sedih a cmni
ape a abah ckp cmtu

*ternangis skit*
(dah a tgh pose gnti nih..x elok a wat yah nangis)

cikc said...

yah,
gile!sape yg soh ko nanges.
next year ko plak dpt
ko nangis sbb sedey ke sbb xdpt gelang?
hahaha

yah said...

sdih abah ckp cmtu la ngok [=.=]
sape kisah psl brg kms?!! X'0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...