7 Nov 2008

Apa nak jadi budak-budak sekarang..??

Haiiihhhh...td saya tgk rancangan 360 kat TV3. isu kali nih ialah pasal 'budak-budak' pompuan yg dok lari ikot bf 'oversea'...isu nih dah lama sebenarnye...tp, makin bnyk + menjadi2 plak skrg nih. kesian kat pihak yg dok tlg bawak balik 'budak-budak' tu...makin ditolong...makin bnyk la pulek kes nih! apa kes???

Dah xde rakyat Malaysia ke smpi sanggup ngikot jantan seberang?? owhh saya tidak la akan ke tahap prejudis spt ini kalau cara jantan seberang itu mengambil anak dara org dgn cara yg btol...nih anak org dilarikan...kan takde tatasusila namanya!

Kan kurang ajar tu namanya!!!

Yang paling kesian parents la...siang malam tak lena tido cari anak yg hilang. kalau ikutkan statistik kes nih...yg lari tu sume umo, apa tu org kata...'budak' baru nak naik. yelah...ada yg habis spm...n ada gak yg baru form 2! ishhh...ishhh...

Budak umo 14 thn...apa dorg tau psl chenta??? hingusan lagik...g skola pon mak ayah yg kasi duit...nih dh sebok nk berchenta! bnyk lagi psl dunia dorg xtau..nih sanggup plak tinggalkan mak bapak demi 'kekaseh' (heeeiii...saya dl umo gitu xde pon bf. almaklum le..org xshantek...mn de org nk..huhuh)

Untuk adik-adik kat luar sana...tlg la jaga diri. jaga maruah diri, mak ayah...family. kesian kat dorg. cuba pikir hati seorang ibu yg melahirkan...cube ingt azab dia nk lahirkan kamu-kamu dl...ni ke balasan kamu kat dia??? sanggup ke tgk mak ayah menangis dsebabkan kita?? xkan susu yg dorg bg...tuba yg kita balas....

Saya bercakap bkn utk menuduh mana-mana pihak...bkn juga mendabik dada nk tayang yg saya nih baik...TIDAK! saya muhasabah diri sndr dlm masa yg sama...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...