14 Nov 2008

c.h.o.c.o.l.a.t.e

Today tatau pesal gedix sgt mau buat entry psl cokelet. padahal saye nih bkn la a fan of choc. sebln hade dlm 1-2 kali mkn...bli mmg la sgt j.a.r.a.n.g-j.a.r.a.n.g (sile baca ikot intonasi ahlil nujum negara yg kalah dlm cte nujum pak blalang tu :p). klo dh gian sgt nk mkn pon ngendeng sket member punye...heeeeeee.

Al-kisahnye bln lps saya dapat seberkas (bole ke guna seberkas...tarammm..hihih) cokelet giotto + sekotak cokelat armicelli.
(note: pic cokelet armicelli nan ado...dah try google...pon tarak)

nih lerr inchik giotto :)


nih plak inchik ferrero rocher

mereka kelihatan agak serupa kan??
2-2 pon sama...bolat-bolat
tp sesungguhnya inchik giotto lagik setap! ;p


Justeru itu, entry nih adalah utk meluahkan rasa rindu saye kpd inchik giotto t'sebut..wawawa :'(. nih sume angkara sepasang suami isteri yg gile akan cokelat itu! bln lps saya tlh dihadiahkan (bkn dihadiahkan, tp lebih kpd haku yg mintak...hahah :p) cokelat-cokelat yg tlh dsebutkan td. dekat 3 mgu br hbs sume skali...punye la syg nk mkn slalu (susah nk dpt wooooo :p) + nih menunjukkan saye sgt kurang mkn coklat..gagaga

Untuk pengetahuan anda sume...inchik giotto tiada dijual di Malaysia. saye ulangi T.I.A.D.A dlm pasaran Malaysia. tu yg susah bebeno nk dapat..uhuksssss. dl masa dok UK senang la nk mkn. ikot akak saye menyopping brg rumah kat Asda...sesambil tu leh la memasukkan beberapa kotak inchik giotto ke dalam troli..ngeh3 :)) (saye tayang muke tak bersalah semasa masokkan inchik giotto ke dlm troli :p)

Selepas saya puas mengoogle inchik giotto...pasaran t'dekat adalah di Singapore. tapikkkkkk!!! (ada tapi..sile teruskan p'bacaan anda...)

"There’s also Giotto, this Ferrero chocolate which I must say is rather similar to Ferrero Rocher but smaller. haha..it’s equally yummy lemme tell you! It can be found in Singapore if I’m not wrong, in Candy Empire. However, it’s freaking expensive in Singapore. Not worth the price I would a say since it’s pretty cheap here if you buy it in a box of 4 rolls. As Giotto is not very common in Singapore due to the fact that it’s only sold in Europe apparently."

...jumpe kata2 itu oleh Singaporean sndr. huh...klo dh org sana ckp freaKING expensive, compare ajelah dgn duit M'sia...huiiii, bape la agaknye rege cokelet tu kan?? (inchik giotto berasal dr German...itu pasal ia hanya pemes di Europe)

BTW, my sister yg dok UK dl kata, cokelat ferrero rocher tidak boleh dimakan krn tidak halal. betulkah begitu? if u know something about it...lemmi know yeh :). hal ini krn..sehingga kini saye merase was-was utk memakan ferrero rocher...


*telan air liur while typing this entry..owhhh inchik giotto! *_*

3 comments:

jetsetter said...

nak lg ke??ckp je! anytime :p

jetsetter said...

ohh..takyah la sampai beli kt spore:) kami kan ada.

CikChelsea said...

ihikssss...malu nk mtk (mahu tp malu) *blushing*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...