25 Dec 2008

Suami nakal..??

Family saya sgt besarrrr. i mean tidaklah dari segi paras badan, tp ada juga sesetengahnya. mcm saya...sederhana besar ;p. adesss blm2 sudah melalut. ok pasal BESAR. besar di sini membawa maksud bilangan ahli keluarga yg sgttttt ramai. jika ada sesiapa tny jumlah kasar anak2 sedara saya...sile tunggu sebentar kerana makcik ini perlu membilang 1 per 1. hahahahhh..!!! owh, utk mengetahuan anda semua...saya juga sudah mempunyai seorg cucu lelaki (read: cucu saudara).

Sebenarnya saya nak menulis tentang gelagat para suami kepada kakak ipar saya (abang2 saya) dan abang2 ipar saya. macam2 ragam mereka ketika semuanya berkumpul beramai2.

Rumah saya hanya mempunyai 5 buah bilik. family siblings pulak lebih daripda jumlah itu. jadi, apabila semuanya balik serentak, siapa lambat kena tido di ruang tamu. yaaaa..mari membentang tilam beramai2 dan tido mengikut kelompok keluarga...kahkah!!

sile jangan terangsang berahi melihat gambar ini. hiasan semata-mata ;p

Ada abang ipar saya yang agak 'nakal'. okkkk..saya blm habis cerita..sila jgn buat andaian awal di situ ;p. kenapa nakal? contohnya semasa wedding day abang saya kira2 2 minggu yang lalu. walaupun terpaksa tidur di kawasan terbuka (ruang tamu yaa..bkn halaman rumah), abang ipar saya yg seorang ini tidak segan silu memeluk kakak saya sewaktu tidur. ini emak saya yg cerita. entry kali ini adalah idea daripada beliau. emak saya kata "nakal btol si tuttttt (nama tpaksa dirahsiakan..kekeke) tu, tido ramai2 pon bleh peluk bini. mak tau dia blm tido, tak boleh tido la tu..bnyk nyamok agaknya...tp sengaja la tu pelok2 bini dia" begitulah lebih kurangnya ayat emak saya! saya hanya ketawa.

Abang saya yg seorang ni pula, juga begitu. jika balik kg beliau dan isteri akan parking di bilik saya untuk tido. saya slumber je warning "sile jgn membuat onar di dalam bilik ini. apatah lagi membuat bunyi2 yg tidak sepatutnya." jahat bukan??? kahkah..!! beberapa jam selepas tido posisi masing2 mmg sgt bersopan santun. tegak saja kedua-duanya mcm org sedang menyanyikan lagu negaraku. tp, masuk je pagi...abang saya mula cari 'bantal pelok' dia...hilang sedikit kesopanan di situ..hahahahhh. pagi2 buta sejuk agaknya suhu di kampung..sgt memerlukan bantal pelok :p

Suami jenis ini bagus juga..tidak segan silu menunjukkan kasih sayang mereka di khalayak umum. (nota penting di sini: SUAMI saja ok!).

Suami anda bagaimana? kategori yang manakah mereka?

Kedua2 kejadian ini menjadikan saya sgt berharap suatu hari nanti akan mempunyai suami yg sebegini juga. hihihihiihii...


------------------

Malam ini malam Jumaat...kepada para isteri bolehlah menjalankan tanggungjawab anda. ini kerana...

"Dari pesanan Rasullullah saw. jika jima’ pada malam Jumaat, anak yang bakal lahir dari jima’ itu akan menjadi pemidato yang berwibawa dan petah. Jika berjima’ pada hari Jumaat lepas Asar, anak akan menjadi terkenal, masyhur alim. Jika berjima’ pada malam Jumaat selepas Isyak, anak nanti akan menjadi seorang yang abdal (terkemuka).

Anda tak mahukah ganjaran itu??? :D

*Pictures credit to christmas spirit, fotolia & inmagine.

8 comments:

pencinta suami said...

agak panas entry ko kali nih...

mimie said...

suami nakal, cubit atau rotan jela....apa susah

CikChelsea said...

to pencinta suami:
siapakah anda yg meselindung di sebalik anonymous???
regular commentator ke???
keskes..

to mimie:
mana boleh..durhaka tu namanya ;p

c'sya said...

hehehe, blhlh u learn something dr dieowg...xyah byr mhl2 amik kursus tuttttt...(if adelh)ngeh3

CikChelsea said...

to c'sya:
kursus kawen wajib attend ma..klo xde sijil cmner ko nk nikah??lain la klo ko larik g nikah kat songkla ke batam ke..kahkah..!!!

apa tutttt..tuttt???

c'sya said...

hehehe...
save bajet maa khwin kt songkla...ngeh3

CikChelsea said...

to c'sya:
ko kn nk di tanggung sepenuhnyaaaaa..watpe lari g songkla...wat beso2 kalahkan wiwi dgn kikin...varu la malatops..kahkah..!!

Dr.Senbe said...

sape? yg yah rase ko bg dok bilik blkg tu mcm no.12 & isteri je? yg kt living room tu susah la nk teka. no.8&suami atau no.9&suami? misteri2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...