7 Jan 2009

Jika diberi pilihan...

Dalam hidup...
Kadang kala kita dihadapkan dengan pilihan,
Pilihan yang perlu dibuat berdasarkan kematangan.

Kawan dan sahabat membawa 2 pengertian yang jauhhhh berbeza...tahukah???
Sekurang-kurangnya pada pengertian saya.

Kawan...
Hepi.hepi.joli.joli.

Sabahat...
Meraung.meroyan.meraban.sakit.perit.senang.susah.
Bersama.

Jadi mahu yang mana?
Kawan atau sahabat?

Justeru,
Apabila saya sedar...di mana letaknya saya di sisi seorang insan yang bernama kawan.
Yang hanya diperlukan ketika waktu susah...
Saya membuat pilihan.

Akan terus setia dan kekal bersama sahabat.
Kerana janji seorang sahabat,
Akan bersama..bila-bila masa...sampai bila-bila...


Lebih baik saya menulis begini..dan tidak begini...


Kau boleh blah la...time susah baru kau cari aku. time nak mintak tolong ke apa ke baru la kau timbul depan mata aku. dah la hutang aku rm40 kau tak bayar2 sampai skrg (apabila marah kita akan ingat semua benda..kahkah!!!)

Time senang2, time kau joli2, time kau gumbira2...ada kau ingat sama aku??? (tiba2 rasa seperti bercakap ala-ala tahun 60-an).

Aku malas la nak layan 'kawan' mcm kau nih...suka amik kesempatan je. tak pernah nak berterima kasih @ menghargai apa yang aku buat...

Sekarang, aku bersyukur sangat2...sebab aku buat pilihan yang tepat (at least pada akulah). aku rasa hidup aku ada arah tujuan...ada landasan. tak sia-sia aku buat anjakan paradigma :)


A Special Dedication:


Sahabat,
(korang tau la sapa korang kan)
Aku sangat bersyukur dapat kawan2 cam korang.
Semoga silaturrahim nih akan berkekalan sampai bila-bila.

P/S: Sile jangan tanya kenapa tiba-tiba saja mahu feeling-feeling...

6 comments:

miss x said...

luv u bb=p

CikChelsea said...

to miss x,
i lebiu too :D

che-mie said...

kenapa mau feling feeling

tak mau pening pening le

CikChelsea said...

to che-mie,
pening???dok aihhhh..cheq ok jaaa

nway thnx for dropping by :)

c'sya said...

hehehhe, rs2nyer i t'msuk x?
tp, cm miss x ckp... i luv u 2 babe...

CikChelsea said...

c'sya,
ya ya ya...i lurveee u 3 4 5 6 7 8..8 8 lagik...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...