17 Jul 2009

Puisi sakit gigi

Saya benci Mr.Graham! (Bukan mana-mana omputeh nama Graham tau, tapi Encik Gigi Geraham Bongsu). Benci la sakit gigi ni, dah 2 hari yilek baik! Rasa berdenyut-denyut macam tunggu jawapan Jangan Lupa Lirik (ehhh berdenyut-denyut ke berdebar-debar?). Kakak Bunga pon tengah mengalami sakit yang sama, in fact dia dulu..baru I jangkit (tetiba je guna I...lempang laju-laju kang).

Bila sakit gigi...
Rasa tak selesa.
Tak boleh nak menganga.
Jangan kata nganga, telan air liur pun derita.
Nak makan nasik tak daya.
Keras.
Sakit.
Jadi dengan semangatnya masak bubur.
Tapi, selera terkubur.
Lauk yang diidamkan lebur.
T_______________T.
Bukan idamkan lamb rib ke apa.
Cuma nak ikan bilis goreng saja.
Tapi, ikan bilis bonda pulak tak ada.
Stok habis, katanya.
Kecewa berganda-ganda!
Sudahnya,
Hanya makan roti cicah sup yang ada.
Tak boleh kunyah, terseksa.
Telan, telan dan telan saja.
Terasa macam baby tua.

Bila sakit gigi...
Saya pemarah jadinya!
Semua serba tak kena.
Mood tak ada jadinya moody saja.
Kalau silap sikit pastilah kena!

Istighfar sekejap.
Apalah sangat rasa sakit gigi?
Hanya dugaan kecil yang Allah beri.
Menguji tahap kesabaran diri.
Cepat-cepat saya sejukkan hati.
Kan bila didatangkan sakit tu maknanya Allah sayang pada kita.

Ya Allah,
Semoga kau sembuhkan rasa sakit gigi ni supaya aku bisa menjadi normal kembali.
Amin...

Bila Sakit gigi...
Aku jadi puitis, lalu terhasillah puisi ini.

Ok tata, esok lusa aku kembali =p

Yang benar,
Si Sakit Gigi.

4 comments:

eddie dewanaga said...

pi jumpa dentist beb...

i mean now!!!

CikChelsea said...

will do so today T___________T

tq eddie

mimie said...

meh i check u punya gigi....mehla...

CikChelsea said...

u pun demam ada ht nk check org plak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...