7 Oct 2009

Beli ke tak, beli ke tak...beli ke tak (dan seterusnya...18 kali)

Tahun lepas masa Christmas season, telah merembat palette di bawah ini. Beli dengan harga full price takde diskaun barang 10 sen pon, chaiiiitttt! (Haha berkira)

Estee Lauder eye palette

Sekarang neh tengah bernafsu plak bila tengok Bobbi Brown nye palette tengah on sale. RM135 je. Reason to buy = Love those bright and variety colors. Dalam palette EL tu banyak kale purple je. So, should I buy or shouldn't I?

Haihhhh...tadi dah tanya kat YB:

Saya: Yang, orang nak beli eye shadow BB ah. Tengah sale. Murah je.
YB: Berapa?
Saya: Original price RM205, after sale RM135.
YB: Buluuuu murah. Takyah beli. Membazir.
Saya: Ala, yg EL tu ada 6 kale je yang BB neh ada 10 kale.
YB: Nak wat pe eye shadow banyak-banyak? Beli water kale je jadi eye shadow. Murah. (Perlukan mental yang kental ye bila mendengar jawapan seperti ini)
Saya: .....FGSHR@#$%

Memang pandailah kan, pi tanya YB. Memang 'izhar shafawi' (terang dan nyata tanpa dengung) la dia akan jawab camtu kan. Memang nak ikut nafsu neh, nak beli! Tapi patut ke tak?


Beli?



Tak beli?



Patut?



Tak patut?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?



Nak beli ke tak?

Bobbi Brown eye palette

Sale sampai 17hb je. Haihhhh...tinggal seminggu je lagi. Sangat bernafsu untuk membelinya. Gagagagagagagagagaga~

Best tak eh BB nye palette neh? Ada sesape yang pakai tak? Mintak tips sket =.=




P/S: Kak Fadd, akak ingat tak akak ada bagi kite 6 pieces EL eye shadows macam yang kat atas neh? Sekarang tinggal 4 kale je okeh, yang lagi 2 hilang tatau sapa rembat. Nak kata 'tercicir' kat mana-mana macam impossible sebab if travel g mana-mana I've put all my make-ups in ONE bag. Hampagas ah!

12 comments:

mak farhah said...

alahai sngt cantek lah...saya pon tergoda. Rm 135 aja ke?????

nak kirim bleh?

eddie dewanaga said...

what is wrong with you...???

benda ni lu nak beli, lu kena mintak izin macam nak pegi perang?

come on, lu boleh agak jawapan dia kan..? next time, beli aje la, that is your business, dia cuma tau yg lu cantik, that is his only concern...

gua nak beli Chelsea new away kit no.2(putih line hitam), yg original lebih RM300++.
gua nak beli DVD Flight 666 Iron Maiden, complete set imported takde jual kat M'sia, about RM200.
gua nak amplifier gitar Marshall Tube, RM350...

lu ingat buah ati gua setuju kalau gua proceed depan dia..?

haram...



so, sendiri mau ingat!

jetsetter said...

Adik..BB tu shantekkk laaaaaaaa.dah bli blom?
p.s: ape kata dtg KL kita gi sopping sama2..nak?

izwan7 said...

hehe.almost laki same je.
aku pun salu cakap cmtu kat awek aku.sume bende die nak beli untuk mencantikkan diri aku tak bg beli.tapi suke pulak nk tengok die melaram lawa2..haha

Wan Anis Sorfina said...

205 dgn 135 tu jauh bezanya ~ jd, kena beli!

CikChelsea said...

mak farhah,

boleeeey =D

tp sis jauh di moscow (intip kat blogger profile, gagagagaga~) camne nk hntr? heh.

CikChelsea said...

eddie,
there's nothing wrong with me. bukan mtk izin, tp dh TERbiasa if nak beli pape tny kt inchek itu.

jwpn dia mmg hampagas n mmg dh blh predict 100% tp saje...itulah aku bilang..sudah TERbiasa dong!

tp, klo dia kata "tak yah beli" sekali pun, dah aku mmg nak gak mende tu..pedulik apa kata dia..haku totap beli kah kah kah (errrkkk..mcm seropa tak yah tny la kan? kah kah kah)

p/s: rugi dl lu tak kenal wa time wa kt UK..klo x..lu blh kirim wa jersey time wa wat lawatan ke SB, heh =p

CikChelsea said...

kak fadd,
blm beli lg..masih dlm pertimbangan =p

harga offer tu dpt if beli on9 je...direct from US (kat mesia kem salam la nk dpt harga runtuh spt itu. time warehouse pun blm tentu adoooo)

shopping? nakkkkkkk =.=

izwan7,
hahahahampagas la ko wan! tp kn, bior la dia beli sendiri, ko jgn biasakan sponsor dia..nt dh sponsor skali..nk sponsor berkali2...sila percaya cakap aku =p

kak anis,
hoyeh hoyeh!
undian utk beli sudah naik..ahak ahak~

mimie said...

u kan da banyak eye shadow tu...isk3...takyahla beli. nak beli m.wangi lagi. takyah2. u beli handbag boleh, tapi eyshadow ni takyah sbb i da nampak banyak eye shadow u warna ungu. i sokong en arip kai water colour, kalau nak pekat lagi taruk crayon:p

Melz said...

beli jer..haha kang sangap duk terbayang dalam mimpi duk pakai eyesedoh.hahhaha

CikChelsea said...

mimie,
cheh, u sama je mcm encik arip! tak kasi i beli TAPI i dh beli dh...lalalalalla~

Melz,
mmg dh beli pon...br sehari terbayang dh sangap...kang lama2 jd sengal plak =p

jd TERpaksa beli (alasan keh keh keh)

julia said...

baru teringt balik pasal ni, haritu sbuk2 dah bersalin lupa...mesti dah habis promo kan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...