29 Nov 2009

Mari bercakap sains 'fiber' dan 'nutrisi'

Saya yakin itu adalah perkataan asal sebelum 'fiber' ditukar menjadi Fibergy (mungkin juga gabungan 2 perkataan iaitu fiber dan energy?) dan 'nutrisi' kepada Nutrimeal (nutrients meal?). Ditukar supaya kedengaran lebih commercial, agaknyalah...



Sekarang baru mencuba Fibergy, perlu habiskan dulu baru boleh start consume Nutrimeal. Kata distributor yang saya tanya tu, perlu makan Usana essentials and proflavanol (vitamins) untuk kesan penurunan berat badan yang lebih efektif. Hmmmm...

Masalahnya, PERLUKAH???

Sebab saya sedang giat menjalani workouts, bukan diet semata-mata tanpa exercise. Tapi, vitamins bagus untuk badan, mungkin boleh difikirkan keperluannya. Mungkin juga secara sedar diri, perlu start ambil calcium untuk tulang sebabnya saya memang tak minum susu langsung (I hate milk!). Nanti belum tua, sudah dapat osteoporosis. Nanti belum tua, gigi sudah reput. Errkkkk T_____T.


P/S: Gambar sekadar selingan, bukan niat untuk buy and blog! Saya hanya mengasah bakat mengambil gambar, itu saja.

11 comments:

ween said...

sis, how much ya u bought those usana. care to share with me? :) tgk semua org dah start consume usana for diet program. kinda interested. huu

eddie dewanaga said...

beb, lu tak minum susu beb..???
what the fish...!!!

suka ice cream tak, or any dairy product...?

try Marigold HL... ada rasa mcm vanilla ice-cream. You'll love it.

CikChelsea said...

eddie,
aku mmg tak minum susu langsung la bro! ice cream tak suka. chocolate pon tak suka.

serius dong! tp aku layan choc blog from cool blog. tu jelah kot sumber calcium yg aku ada =P

CikChelsea said...

ween,
i've made the post about the price, etc in "saya pun nak" entry (dah kat page 2 kot huhu)

fibergy + nutrimeal nih i dpt harga rm80/tin. xtau apsal murah, dealer tu bg 20% on each items. normal price if beli from other distributor rm110/tin :)

isma said...

ween,harga kalo beli ngn distributor normally for 1st purchase is RM110(member price).For 2nd purchase,u are encourage to join a member to enjoy the privellege as a member :)

CikChelsea, how?sedap tak fibergy tu?excited waiting for yr testi..hee

ajun said...

"tp aku layan choc blog from cool blog"

-akhirnyer berjaya gak lepaskn gian minom mende alah ni rabu lepas...balik kg je, wajib pegi bp mall..nape la kt tg malim takde??
wawaaaa

CikChelsea said...

isma,
ap beza autoship and wholesale price? sbb if autoship rm99 kn? wholesale rm110...2-2 pun harga member ke cmne? huhu (sebok je nk tau padahal bukan member pon)


ajun,
BP kan best..yesszaaaa! =p
eh ko 'tuang' kls esok ek? saje je bg alasan takde tiket..cheh!

ajun said...

bukan sengaje...=(
pegi ari rabu pong bley abes..rase bersalah je menuang kelas..huhuhu..=(

CikChelsea said...

ajun,
achunnnyaaaa...ecehhhh rs bsalah ke???
lalala~

isma said...

dear,
yup dua2 pun member price tp autoship tu untuk sape2 yang nak order 100pts=RM600 setiap bulan je yang bole dapat that price. :)

Isma said...

Dear,how's yr progress eh?my sis da loss 4kg within 10days :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...