30 Dec 2009

Hah nak kena lagi ke???

Akibat selalu sangat tangguh-tangguh kerja, berlakulah kes seperti:

Di tahan JPJ akibat road tax kereta dah expired.
Kejadian berlaku masa deliver kek my niece kat Parit sulong, BP. OTW pergi line clear, OTW balik hambek ko encik-encik JPJ yang segak bergaya dengan uniform mereka elok posing tengah jalan sambil mengadakan sekatan jalan raya T____T. Before pergi tu, dah cakap kat mak nak renew road tax dulu tapi omak den cakap nanti tak sempat sampai sekolah time rehat. Adesss, pasrah saja sambil berdoa dalam hati tak kena tahan.

Sekali tu diaaaa, OTW balik kena tahan! Dah la siot je Encik JPJ tu cakap;

"Kak, tengok lesen kejap boleh? Ala, takde apa kita nak berkenal-kenalan je."

Keji la perli camtuh! Kata nak berkenalan tapi suruh parking tepi, tssskkkk T___T. Dalam kereta dah sound mak,

"Neh mak punya pasal la, tadi saya nak renew road tax mak kata tak payah!"

Salahkan emak la pulak kan, padahal salah sendiri takmo buat kerja awal-awal kah kah kah! Ampooonnn mak =p

Encik JPJ: Road tax awak dah mati nih semalam.
Saya: Ye saya tau encik. Nih OTW nak pergi bandar nak renew (dan-din-dun menipu muahahahaa)
Encik JPJ: Insurans kereta hidup tak? Nih kereta siapa.
Saya: Hidup, kakak saya punya.
Encik JPJ: (check alat apa entah yang dia pegang) Ha, insurans kereta awak hidup.
Saya: (tayang muka innocent)
Encik JPJ: Dah cepat pergi renew road tax. Jangan tangguh-tangguh.
Saya: Terima kasih encik.

Fuhhhh..nasib baik la baru expired sehari je road tax kereta kakak ku yang ku lenjan itu, kalau dah seminggu expired? Mau 'kena' beratus-ratus tempoh hari T___T. Alhamdulillah tak terbang duhet poketku ;p

Lesen kereta akan mamfus 1hb Jan 2010. Harus diperbaharui esok hari di Pejabat Pos (since JPJ jauh nun di bandar) bagi mengelakkan kejadian ditahan oleh pihak penguasa sekali lagi. Kena elak dari disaman, kang rugi beratus-ratus baik buat shopping dari bayar saman. Nak pergi bandar pon dah tak bisa sekarang, kereta kakak dah tarik semula (gara-gara pertukaran tempat kerja, kereta dia nak pakai balik). Guwe patah kakiiiiiii adoyaiiii!

Sesiapa ada kereta lebih, tolong bagi 'pinjam' bolehhhhh?


P/S: Nak pinjam JLK YB, kompem-kompem dia nyanyi lagu Siti Sarah "...jangan jangan kau jangan bermimpi" T___________T

9 comments:

MATURED BOY said...

FOLLOW ME CIK CHELSEA..PLEASE

Fatul Akrul Ramli said...

aku ada kete lebih. nak? ada kete lembu ngan kete kuda.. pilih2..

CikChelsea said...

matured boy,
bg seploh sebab knp sy perlu follow anda? ahahahahhaa


fatul,
rasa mahu ketuk kamu dgn tukul besi..bolehkah? grrrrrr

reena said...

Kekeke. Dok cuba bayangkan YB nyanyi lagu Siti Sarah.

Seb baik lepas ek? Keta lebih? Keta mainan mau? :p

Saira Azura said...

padan muko kau..hambek!!ehheheheh

CikChelsea said...

reena,
ehh dia suka tau nyanyi lagu sarah yg duet dgn zahid tu..haha!!!

kete mainan kt rumah neh pon bnyk..tak mauuu ='(


saira,
siyut ko..hahah! =P

yantie said...

Laily..mase ni la nak guna pengangkutan awam..Hehe..
Psatu buat slogan.." Saya suka naik bas kerana....."(tak lebih 20 patah perkataan)Hehe..
jangan marah na..JLK aku pun ade..aku pun boleh nyanyi sama2 dgn YB ..hehe

mimie said...

padan muka...tapi citer i hari ni lagi tragis:$ asik kena je ngan encik polis:$

CikChelsea said...

yantie,
haha siot ko!
bas yong peng skrg dh maju sket weehhhh, ada air cond. tak mcm zaman kita dr STA nak blk kg dulu, bas dh la buruk...takde air cond...basah keti muahahaha


mimie,
kereta u kn mmg wanted kt YP ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...