11 Jan 2010

Patut kasihankah?

Dulu,
Wanita A merampas kasih sayang suami Wanita B dari dia dan anak-anaknya. Kiranya Wanita A nih jadi isteri ke-2 la. Masa tu Wanita B ada 11 orang anak, kecik-kecik lagi semuanya. Wanita A gelar Wanita B babi dan anak-anak wanita B seramai 11 orang tu dia panggil ulat nangka.

Ada 1 ketika kat kebun, Wanita B dan anak-anaknya datang untuk ambik hasil tanaman dan sayur-sayur Wanita A cakap "Hah tu babi-babinya dah datang!". Wanita A pernah 'gomol' dan tarik rambut Wanita B sampai jatuh tersembam ke tanah sambil naik atas badan Wanita B. Wanita B cakap "Terima kasih."



Sekarang,
Wanita A sudan berkerusi roda. Even nak duduk atas kerusi roda tu pun kena harapkan bantuan orang lain. Nak pergi mandi kena papah, nak masak adalah sambil duduk sahaja. Dah tak boleh nak berjalan, langsung!

Persoalannya, perlukah Wanita B yang masih sihat wal'afiat (Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi) dan anak-anak beliau yang pernah dipanggil sebagai babi dan ulat nangka itu menyimpan perasaan kasihan kepada Wanita A? Sekarang cuba bayangkan diri anda ialah Wanita B @ anak-anak Wanita B, adakah anda akan kesian pada Wanita A?

Sila jawab sejujurnya, terima kasih.

13 comments:

mimie said...

tak paham? mana satu A mana satu B? u cuba baca betul2...:$

~ As ~ said...

kesimpulannya si perampas tu dah lumpuh, padan muka, balasan dunia, blm akhirat... lantak dia la....hahahaha...keji tak???

Sayang.Ibu said...

hah... sejujurnya x kan ku kasihan sama org yg jahat itu.. kejam?? tp tu jawapan jujur saya lah... btw..salam singgah..:)

cikjun said...

u takde pon cite pasal babi2 tu...smpai atinyer dia ckp mcm tu...tp ko masih tetap profesional..boley dtg majlis anaknyer, dan amek tempahan kek kawen nyer tu...

CikChelsea said...

mimie,
ok dah btulkan..sorri tak perasan silap SATU huruf =p


as,
sis, org keji mmg patut dikeji...bukankah begitu?

CikChelsea said...

sayang ibu,
hehe takpe..mmg nk anda semua jwb sejujurnya pon. TQ datang singgah cni =D


cikjun,
mls nk burukkan org yg dh sedia buruk...gituhhh statement. bolehhh?

monstorious wife said...

Perlu juga kasihan atas dasar ihsan je la.. sambil tu ingatkan dia, dalam dunia nih bukan selalu kita kat atas.. konsep2 melawat sambil memberi ceramah gituuu..

CikChelsea said...

kak ilot,
tp dlm sakit2 tu nan hado dtg @ usaha @ hint2 nk btaubat @ mtk maaf gituhhh? how nak maafkan?

yantie said...

kalau aku buat tak tahu je..buat sakit ati je tgk muka org tak sedar diri tak mau lagi bertaubat..padan muka dia..

jetsetter said...

Aper2 pon adikku..JOM kita gi holiday.Biarkan org iteww bersama labu-labunya.
Let's start packing!

mimie said...

kasihan????nan ado nak kasihan...kalau kasihan masuk bersamamu:)

CikChelsea said...

yantie,
she deserved it kannnn? bayaran secara tunai


jetsetter,
lusa akan pegi renew passport..yahuuuuu!!!


mimie,
muka dia tak layak masuk TV..haha

mumun si missrivebell said...

okeyh baru faham..
aritu macam ape je bace xfaham2.. hihi

yg penting kite tanye die dah tobat ke belum.. huhu.. alamak mcm tak membina jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...