7 Mar 2010

Malaysia tanah tumpah darahku

Malaysian chics adalah hot!

Eh bukan nak cerita tentang itu. Malaysian weather adalah hot. Sangat-sangat hot. Hari-hari mesti nak kena tegur air berais. Cannot go la air panas. Batuk pun tolak tepi je, lantak la bantai jugak ais. Sampai batuk pun macam dah mengalah sebab kedegilan saya (apakahhh?).

Batuk sudah kurang, tekak dah kurang gatal. Cuma sekarang rasa nak demam pula >_<. Sejak balik dari bercuti, menjejakkan kaki ke KL takda jumpa hujan langsung kecuali masa OTW balik dari KL ke Johor. Hujan di highway. Sampai rumah, kering-kontang takda bekas atau tanda hujan pernah singgah. Yong Peng neh dah boleh dilabel sebagai tempat paling panas kat Malaysia ah! Batu Pahat ada jugak hujan, Kluang pun ada jugak hujan. Tapi, hujan tak sampai-sampai kat Yong Peng, tak tau la 'sangkut' kat mana T____T.

Oyya turun je dari kapal terbang tempoh hari, benda pertama yang menyambut kepulangan kami seisi keluarga adalah bahang panas. Sungguh Malaysia!

FYI, Bandung sekarang sedang musim hujan. Tiap-tiap petang mesti hujan. Even though tak hujan, cuaca tak sepanas Malaysia. 3 hari kat sana memang tak puas langsung. Kalau ada rezeki, memang nak ke sana semula. Mungkin shopping untuk barang kahwin (waaa berangan sudaa...kah kah kahhhh!!!). Cerita cuti di Bandung hold dulu la ye, gambar belum collect. Cerita tanpa gambar macam masak takda garam, ecehhhhh sendiri buat perumpamaan =p.

Cuaca panas sekaang nih membuatkan tekak dahaga setiap masa. Air hangat memang tak pandang ah! Kalau keluar pergi shopping mall atau hyper market ice blended adalah wajib didapatkan. Sangat sedap ditekak lalala~

Menikmati chocolate ice blended sambil ditemani oleh Megan Fox yang sexay ^.^
BTW kan, saya tak minat langsung perempuan ini. Dia sememangnya cantik pada pandangan mata saya, tapi cantik macam stock-stock hoo... (if you know what I mean wakakakak). Tapi dia memang hot ah! Ada ke lelaki fikir Megan neh tak hot? Macam kurang normal ;p

Chocolate ice blended dari kedai-tak-tahu-nama. Kami lepak di kedai ini dalam Watex Mall, Muar.

Saja-saja try mereka punya Maggi Tom Yam. Rasa biasa saja, lagi sedap saya masak sendiri ;p


Saya mengalami ketagihan terhadap chocolate ice blended especially dari...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

COOL BLOG!!!


Owwhhhh heavennya tatkala menyedut minuman ini. Sejuk je tekak. Ditambah pula adanya pearl @ black bubbles tuh, fuhhhh kalau mak mertua ada kat tepi pun tak pelawa lah, minum sendiri je kah kah kah. Pantang nampak booth kedai ini, wajib akan singgah :D

Menulis dan melihat gambar dalam entry ini membuatkan saya kepingin banget mau minum minuman ini. Adoyaiiiii...

8 comments:

mimie said...

sahdisnya entry ko nyah:$ buat mak pun kepingin sekali:$

eddie dewanaga said...

oleh kerana gua berdendam dgn milo ais dinasour kat mapley yg kurang tendangan, gua bikin sendiri kat rumah, tanpa susu pekat manis, gua gunakan HL marigold utk rasa vanilla dan sedikit gula...

milo dia entah berapa ratus gram yg tumpah masuk jag lain, tumpah direct guna sudu masuk mulut lain...

entah kenapa gua yg biasanya bernafsu dgn nes ais boleh begitu mengidamkan milo ais sejak 2 menjak ni, nak kata 'membawak budak' tak mungkin kerana si buah ati cuma beri keizinan utk landing 'tepi-tepi' je...

malam ni stoke dan chelsea merebut semi final f.a cup, seorang rakan nak tumpang tengok kat rumah gua, sebelum tu dia tanya...

"lu nak gua bawak makan apa-apa ke?"

gua jawab sempoi...

"lu singgah 7e karang beli milo kotak besar..."

Sayang.Ibu said...

hmmm... ahkak terlior kenangkan sedapnya ais lalu kat tekakkkk

cikjun said...

GUA BARU MINUM ITU CHOCOLATE BLOG JUMAAT LEPAS..HOHO..DATING NGAN NAQIB N BABY

mamarempit said...

ohooo...akak dh start menyedut inhaler semalam...akibat minum air yg berais....padan muke kan.....skang ni pun muka sudah pucatt.....lagi panas lagi semput....

CikChelsea said...

mimie,
esok mak nk g kluang nyah. nak singgah kluang mall la..demi cool blog...keh3


eddie dewanaga,
hahahaha tak boleh blah statement bwk budak tuh! sengal okehhhh. tiba2 je suka milo, tekak lu dh bosan dgn nes kot bro?

gua dh dekat seminggu tak teguk susu, badan dh start rasa sengal2 blk. mcm takde kaitan je bgtau kan? hahahahah

CikChelsea said...

sayang.ibu,
owhh yesszaaaaaa...heaven ;p


cikjun,
ms kt KL, gua layan cool blog nye flavor baru, cendol blog...sedap nyahhhhhhhh. sini ada ke tak ehhhh? sumpah sedap!


mamarempit,
ehhh ahkak ada asma kah? wuuu mmg kne kurangkan minuman berais yerrrrrrr. jaga kesihatan ye kak lia :)

reena said...

Bf i rasa Megan Fox tak hot. Tapi i yang rasa dia hot especially body dia. Heh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...