7 Apr 2010

Aku sepasang selipar

Encik guard: Puan nak ke mana? (Tengok atas bawah, atas bawah)

Saya: Nak seberang jalan

Encik guard: Staff ke? (Pandang 'slack')

Saya: Ya.

Encik guard: Ada pass?

Saya: Tak ada. Saya baru.

Encik guard: Dah amik pass?

Saya: Nak seberang jalan nak g amik la ni...

Encik guard: (bagi isyarat suruh jalan
.


Eleh Encik Guard eksyen tau, pandang saya sebelah mata je. Mentang-mentanglah haku pakai selipar je time lalu depan dia tadi T___T. Takpe Encik Guard, takpe.

Menapak dari rumah then naik bas then menapak ke office memakai formal shoes berinci setinggi 2.5 adalah menyeksakan. Sampai toilet baru saya laju-laju tukar formal shoes dan bergegas naik ke meeting room.

(Harap-harap hari ni akan dapat surat posting)

.


Encik Guard,
Selipar saya CROCS tahu!

9 comments:

reena said...

Pakcik gad mana kerek sangat ni? Amboii besa tu. Dia tak tau ke Crocs bukan sebarang Crocs.

mamarempit said...

ahaksss....len kali depan pak gad tu..lina bukak sipar....tunjuk dpan pacik tu.....hehhee...

kalo akak...pki sipar RM 2.00 je...hehhe

saza azuin said...

pak gad j*m ni mmg kerek giler kt sini..konon diaorg la berkuasa kt blok j*m ni..

Liyana said...

Dia hanya menjalankan tugas bersungguh2. Nanti org complain tak buat kerja pulakkan :D

CikChelsea said...

reena,
pak guard kt blok B le mana lg...nyampasss..mementang la crocs i huduh lg buruk T_____T

CikChelsea said...

mamarempit,
mls nk lyn kepoyo-an guard itu.

skrg dh pindah KL, guard kt ofis sini baik2 :) ada sorg tu english dia fluence gila...sumpah kagum :D

CikChelsea said...

saza azuin,
i sempat rasa kepoyo-an dorg 3 hr je..hihi ;p

CikChelsea said...

liyana,
heh. tp mcm over la pulak kn mcm nk sound org, tny elok2 kn boleh =S

tp takpe la, sy tak melawan pon...layankan aje :)

Ealyie said...

Dhek, lain kali sila tayang besau2 nama selipar mu itu di mata Pak Guard ittew yek..kihkihkih.. Itu pon kalo dia hambik tau le..idak kalu.. sndri tebal muka lerr..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...