13 May 2010

Kerana ini

Saya umur 24

Errr...tahun ini (hujung tahun) akan jadi 25 lah.


Kamu umur 26, 27, 28, 29, 30 dan seterusnya.

Saya panggil kamu 'kakak' atau 'sis'.

Saya suka begitu kerana itu tanda saya hormat kepada kamu.

Bukan saya panggil 'kakak' sebab mahu menampakkan kamu tua.

Tidak sesekali.


Kamu cuma lebih tua dari segi umur.

Jadi salahkah saya panggil kamu dengan gelaran 'kakak' atau 'sis' kerana saya suka menunjukkan rasa hormat kepada kamu yang selayaknya menerima?


Saya memang dibesarkan begini.

Tidak biasa ber 'I' dan ber 'you'.

Kepada kamu yang saya hormat, saya gelarkan diri saya sebagai 'saya'.

Saya memang begini.

Dibesarkan begini.


Saya kira,

Ada yang kurang selesa saya memanggil mereka 'kakak'.

Saya memang kurang selesa ber 'I' dan ber 'you' dengan mereka yang lebih tua.

Terasa diri kurang menghormati mereka yang sepatutnya.

Boleh dibilang dengan jari saya ber 'I' dan ber 'you' dengan sesiapa.

Ada, bukan tak ada.

Cuma kurang.


Kepada yang selesa dipanggil 'kakak' dan 'sis',

Terima kasih saya ucapkan kerana membenarkan saya menjadi diri saya.


Hujan lebat di Kuala Lumpur.

14 comments:

Sayang.Ibu said...

owhh ahkak tak kesahhh dikk.. ahkak mmg dah tua.. sobsobbbb...*tiba-tiba*

reena said...

Err..Alamak U tak selesa ke ber'i' 'u' dgn i?

monstorious wife said...

hari2 ujan kat sini... bagus jugak sejuk sikit..

Kalau tak panasssss!

merahjamboo said...

ek eh, kita sama umurlah cik chelsea;)

pja pun slalu guna sis..hihik

Dr.Senbe said...

ohh ni sbb kite grow up cmni ke haha yah ingat sbb ade ramai abg/kakak jd cmni ^^;;
bgus ko pon pelik cmni jugak wahaha

CikChelsea said...

sayang.ibu,
tua ape mendeeeeee, baru 30 kannnn? :D

cantik menarik tertarik the bomb lg la ahkak ;)


reena,
perenggan ke-2 terakhir, ms taip tu dok tbayang u lah...hehehehehehe


kak ilot,
akak jgn jd 'panas' mengikut cuaca tau...nt baby ikut..theheeee

CikChelsea said...

merahjamboo,
ehh sebaya dgn dr.pija? wahhhh ^_^


dr.senbe,
apakah maksud mu "bagus ko pon pelik cmnih jugak?"

aku adalah pelik sbb tak phm T__T

woi jgn lupa summer sale surveykan bags yg aku send kt emel tu!

fatenton said...

kita sebaya rupenyeee :)

CikChelsea said...

fatenton,
iyakahhh?
hehehehehe
muda lagi muda lagi

kah kah!

mamarempit said...

akak lagi suker kalo orang aku ngko je...hehehe...cam ganazzz plak kan...tp ikut keselesaan...cm kwn2 kt sini...panggil akak...tp pas tu aku ko aku ko....akak tetap akak....

CikChelsea said...

mamarempit,
saya ada jugak ber aku-engkau tp tak ramai sbb kurang biasa. hehe

kiva said...

akak dayah xkisah..kalo lina nk ber aku engkau pon xpe...hehe

tp..mule2 mase nk oder cupcake tgk umo..alamak mude nye budak nih..tp..terror..kagum..kagum...;)

ramai junior mase blaja xpggil kakak..saye suke..hehe..gedik namenye aku nih...;)

mase keje lak diorg stat panggil kakak..bedal je la labu..jgn oi oi suda la kan..hehe..

azrinna said...

Panggil juga saya kakak

CikChelsea said...

kiva,
syg akak sbb bg sy panggil akak 'kakak'

sgt selesaaaaaa, i lap u..theheeee~


azrinna,
baiiiiikkkkkk =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...