24 Jun 2010

Ke.Musykil.An

Ustaz saya pernah kata;
"Taat kepada perintah suami selagi ia tidak bercanggah dengan perintah Allah."

Kemusykilan adalah;
Kalau suami suruh buat something yang melanggar hukum Allah macam mana?
Ikut?
Atau tidak?

Tapi kalau guna akal, senang aje. Tak perlu fikir pun boleh dapat jawapan.
=)

Kalau orang suruh kita makan tahi, takkan kita nak ikut.
Betul tak?

9 comments:

MarlissaMusa said...

cik c, sokong sangat..pelik kan manusia..sebab dah tahu suami suruh buat silap..dia ikut nape kan..apapon, ikut syariat allah..

*peace no war :)

R.S.A.L. said...

kalo tahi idung babe??

wakakkakakka~

kalo dah sah salah disisi agama, wat jadah apa nak folo?

haih~

reena said...

Kan dah cakap '...selagi tak langgar perintah Allah'. Sudah terang di situ. Hehe. Ingat lagi masa sekolah rendah i tanya soalan ni kat Ustazah.

Rina (◕‿◕)✿ said...

erkk da kawin ke cikchelsea kte ni? ke da nak kawen hehe

izwan7 said...

pesanan untuk aku ni..bagus
weh italy out ape cer? ;p

CikChelsea said...

marlissa,
maybe sama2 jahil, (KOT) hehehehe


RSAL,
ko nak mkn tahi idong ke?
nt aku bg
kah kah kah


wah bagusnya siap tny lg.
nih ustaz yg bg statement masa kelas dl =)

CikChelsea said...

Rina,
blm lg la =p
ini kisah drpd org sekeliling. observe dan jd kan pengajaran utk diri sendiri utk masa akan dtg :)


izwan7,
salin nota salin nota =p

ahhh jgn ckp la psl italy, saket hati haku T___T
England kalah mln td, haku soookaaa ;p

R.S.A.L. said...

kehkehkeh~

aku rase, mngkin ko lg sesuwai utk itu...

weh..ade clark ware house sales... ;))

CikChelsea said...

weh kat manaaaaaa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...