7 Jul 2010

Menyampah kalu...

...orang (read: perempuan) tu kurus tapi ngaku dia gemuk.
Contoh ayat:
'Sob sob sob tengoklah betapa gumuks nya I sekarang'

Padahal takde siapa pun pernah MENTION atau KATA dia tuh gemuk. Pastu nanti ramai la yang cakap;
'Ala u tak gemuk la!',
'Ko kurus la weh...',
'Babe, u got the perfect body',

etc...
Ini antara contoh yang MENYATAKAN bahawa sesungguhnya dia tak gemuk. Bukti di situ.

Tak paham aku mengapa perlu nak ngaku gemuk padahal kurus.
Sengaja nak MENGADA-NGADA mintak orang tulis pasal kau kurus ke apa?

Kalau kau gemuk pastu mengaku gemuk (macam aku kah kah!) takpelah. Kira sedar dirilah kan? Dah chubby (cehhh ;p) mengaku jelah kan haha.

Tapi kalau orang gemuk mengaku kurus tuh haku tatau la apa motif. Dah terang-terang kau gemuk lagi mau ngaku kurus. Macamlah orang lain buta tak nampak kau kurus ke gemuk.
Oppsss...!!!

Lagi satu,

...perempuan yang muka bujur sirih pipi kempis mengaku pipi dia tembam.
Nih lagi 1 spesies NGADA-NGADA.
Contoh ayat:
'Tengok...tengok, pipi bulat I teserlah bila I pakai tudung syria',
'Saya sudah tembam, makan banyak' --> padahal lepas tu kat hujung entry tulis;
'Tadi lepas makan saya timbang berat, 47kg yeay tak naik'
. Ketinggian adalah dianggarkan 158cm.

Tak ke kau tiba-tiba rasa nak terajang orang? Sawan aku bila orang kurus mengaku gemuk nih. Plisssss laaaaa!!!

Nak orang mention kau lawa, cantik segala tapi guna cara halus. Pandai yerr? Politik sungguh. Malukah konon nak suruh orang puji? Malu tapi mahu...chaitttt!
Meh sini tadah muka kat aku, aku 'bagi' sedas. Biar tembam betul-betul (sebab bengkak kena lempangan jurus yang Pak Aji ajar --> nih menyalah-gunakan ilmu namanya muahahahh).
Habis kata nak sangat tembam kannnn???

Habis yang pipi bolat (aku lagi la tuh kah kah!) macam aku nih nak mengaku apa kalau yang pipi kempis dah sebok nak ngaku tembam kan?
Pipi kempis buatlah cara pipi kempis kan?
Dah kempis sebok-sebok nak boolat!
Gi main jauh-jauh ah :p

.

Aku memang perli orang, lantak ah sesiapa yang terasa. I bet orang lain pun ada yang rasa macam nih. Ke aku sorang je yang biol rasa camnih? Hahah.

16 comments:

reena said...

Ahahahaha!

I dua-dua. Tempat u dan tempat orang yang tulis camtu. Wakaka!

Walaupun orang lain nampak kurus, tapi bila dia naik 0.0000000000001 kg daripada berat biasa, memang la dia rasa gemuk (I selalu rasa camni. Kekeke).

Bab mintak puji cara halus tu, i tak tau la. Tak terlintas kat fikiran pun.

Bab apa u rasa tu, kadang i pun rasa. Rasa macam nak lempang (walaupun sendiri pernah buat ga). Ok sila lempang diri sendiri. Kahkahkah!

AJ Nismihan said...

lain padang lain belalang

cara percakapan dan penilaian orang berbeza; bergantung pada sejarah background depa gak.

kalau dah memang jenis yang berkira, 'rasa' macam gemuk dan terus nak menjerit TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKK sebab sedih. padahal haram macam sama jer.

so, semua tu perspektif ja.
aku yang naik dari 67kg ke 80kg pun rasa macam biasa jer, sampai la aku tangkap gambor dengan wife aku; baru perasan aku dah BEGITU gemuk. Orang cakap banyak2aku buat dek jer. wakaka

so nak maki ke apa budak2macam nih?
buat dek jer.
kalau pasang telinga dan nak marah, sampai sudah la kita penat tensionkan dia. dia lilek jer buat sedih2happy macam tuh

p/s: hang sebenarnya berisi sikit sebab dok main dekat dapur kedai cake hang tuh. kalau tak, mesti dah 'sedikit' lagi kecik. tapi kalau kendian pi layan PH, Dominos, dan apa segala lagi, tak tau la nak komen apa.
ops, sila lempang saya laju2 ya. tapi pakai glove. haram tau sentuh2pipi ai yang gebu nih. Auw.. malu la ai tajah nih

isz_3707 said...

ha ah aku pun nyampah org xgemok tp ckp diri dia gemok

sat..ko perli aku gak ke utk entry ni haaaaaaaaaaaaaaahahahhahahah

tp siyes akak gemok dik!

mrs.ecam said...

kui3....aku pong slalu rs camni...dlm geng2 aku...aku la plg gemok...de member yg sekeping jenis kne tiup angin pong malayang pastu sebok mention die gemok...rs nk pang jek sbb aku lak terase die perli aku...dh ko kurus keding sebok ckp ko gemok abes aku yg gemok ni nk ngaku ape??? gajah??? giant...huuu sedehhh

mamarempit said...

aiiyaakkk....akak ade sorang kwn(ex staff YP)..ari2 bising ckp dia dh gemuk...padehal kerempeng cam papan.....puas kena kutuk...tk reti bahase betul....nk perli akak ke hape tk tau...tp memang member sblah dia pun naik nyampah....

cam papan ok....bukan cam tiang letrik...pon nk ngaku gemok...bodosss...jom kite bg sedas...

B I L A said...

omg!!...siyesslly mmg lagi kejaaammm..ahaha..but the way u delivered to mmg sgt2 betol kot..ahaha...sila lempang diri seniri pada sesiapa yan penah buat..ahahaha

*fuhh legaaaa sbb tak penah bt mcm nih, nasib baik tak pernah mngaku kurus*

aZr|n said...

suka entry nih.. mmg ramai pun yang jenis yang uols mentioned nih.

CikChelsea said...

reena:
meh meh i tambah lg sedas :p


AJ:
kau nih mmg suka kn buat aku sengih sorang2 depan pc! alerr weh..aku bukan melayan mereka yg dok tulis tuh. tp tiap kali blogwalking ado je TERjumpa spesies yg mcm nih. kat dunia luar pun ada 2-3 org, yg kurus ngaku gemuk. sblm nih thn telinga je, lps nih aku nak sound jelah. habis cerita. kalau nak kecik hati lantak la, biar sama2 sakit hati muahahahh

CikChelsea said...

kak iszan,
tak terbayang akak plak tatkala jari jemari gebuku menaip entry ini :p

tatau la koit skrg jumpa blk mmg dh gemuk btol *larikkkk laju-laju


mrs.ecam,
gajah? giant?
muahahahaa!!!
yg tuh buat aku gelak okehhh. lawak la ko nih!

tp aku pun terasa begitu jua...tskkk T__T

CikChelsea said...

mamarempit,
jom jom...meh kita bagi orang tu berdas-das-das, seronok sket buat secara berjemaah nih! *evil laugh*


BILA,
haha i've told u! ;p

(baseb baik i pun tak prnh ngaku kurus, kalau tak kne lempang diri sndr gak..kah kah)


azrin,
kannnn?
mmg benar2 mensakit hati kn mereka ini. haihhh

FAM said...

mcm tau je tuju kt sapa. is it the same? hmmmmm

CikChelsea said...

FAM,
part yg mana satu nih?
bnyk sindiran tajam diberikan dlm entry tersebut hoho

Aida Narina said...

entry berani mati ni babe! i pun nak terajang jugakkkkkkk!! :p hhahha.

me on the other hand is a shorty with big ass n thigh. apa lagi, kene workout jommmmm :p

monstorious wife said...

uollss... itu kira ok lg.. cemana pulak org yang gempal tapi mengaku kurus dengan menjual barang2 slimming?? Padahal dari dulu badan dia mcm tuh..Malah bertambah gemuk?? Opppss!

Akak ada sorang kawan nih kat FB sibuk promote barang slimming dia padahal dia dari dulu tak perna gemuk. Lagi kurus dr akak okeh. Akak rasa berat dia dalam 43kg sajork.. perlukah akak beli??

CikChelsea said...

aida,
kan dah mmg mengaku entry perli org..haha.

i punya problem lain sket dr u, mine kaki kici upper body besar. hah cmne nak kasi kici bahu, dada (;p) dan pinggang nih? huhuhuhuh


kak ilot,
sudah dinyatakan di dlm entry =p
motifnya smpai skrg masih dikaji..haha.

sgt tak perlu beli, akak dh keding! tgh preggie pon nampak perut sajork yg ke hadapan, yg lain menten. mak jelessss nyah!

Nad Nazira said...

hehe. nih lagi satu penyakit mental. ade orang susah nak confess muke die BULAT. lagi rela ngaku muke TEMBAM. ko cakap jela bile pakai selendang muke ko nampak BULAT. saje nak wat drama..patutnye lakan. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...