18 Aug 2010

Juadah buffet di kebanyakan hotel mengandungi alcohol

:: hasil meng-gugel ::

Selamat pagi dan salam 1Malaysia,

Memetik sumber berita yang didengar di radio pagi tadi ketika drive untuk ke pejabat;
(olahan ayat oleh den sendiri, berito den ingat-ingat yo apo yang orang kek radio tu koba)

Sejak bermulanya bulan Ramadhan seminggu yang lalu, pihak JAKIM telah membuat tinjauan harian ke hotel-hotel di seluruh Lembah Klang dan hasil siasatan mendapati 70% daripada hotel-hotel tersebut mencampur alcohol di dalam hidangan buffet mereka.

Minum alcohol itu apa hukumnya hadik-hadik?

_________ (sila isi tempat kosong dengan jawapan yang tepat)

YA, itulah jawapan yang kita cari!


Kan sudah bilang, puasa-puasa nih elok berbuka kat rumah je. Masak sendiri lagi afdhal, terjamin kebersihannya. Bukan setakat tu, makan seisi keluarga kat rumah boleh mengeratkan silaturrohim. Jimat pun iya. Kalau buffet kat hotel, sekali makan paling-paling koman RM90. Kalau beli lauk-lauk mentah, boleh buat stock seminggu.

Untuk laporan @ artikel penuh, sila ke Utusan <-- klik sajork


Sekian berita ala-ala pesanan khidmat masyarakat yang dibawa khas oleh Ostajah Lina. Keh keh keh...

7 comments:

mamarempit said...

ustajah....ari tu mase akak gi kursus halal tu pun...depa dh bitau...byk hotel kt msia ni...bukan kate hotel...brg2 masakan lain pun yg biase org guna tu ada kandungan alcohol...cth ..sos lea & perrin tu.. (betul ke spelling hakak nih)

misSkiva said...

adei..1sept buke puase dkt mutiara hotel..sudah cek..status halal masih valid..akan tatapi..hati adalah was2..xpegi big boss tarik bonus..jahat!..

Sayang.Ibu said...

btol btol..tengok mcm ahkak nih, buka sorang2 pon masak, buka kat umah... takde sibuk2 nak pi hotel tu... ehehheheeee

Sayang.Ibu said...

eh btol ke sos lea perrin tu ada alcohol?????

cc said...

mamarempit,
confirm kah lea perrin ado alcohol? uhuksss


misskiva,
bio boss yg tanggung sbb dia yg paksa..ahahaha


sayang.ibu,
jimat kan kak? sambil2 tu blh asah bakat memasak :p
soalan psl lea perrin tu kne tny kat mamarempit

reena said...

Mak/Mak Tok masak lagi sedap! (I sendiri masak tak sedap :p). Kebersihan & kehalalan terjamin :)

cc said...

reena,
btol btol btol (wpun tak prnh rs tp air tgn semua emak2 mmg sedap)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...