5 Aug 2010

Kucing main

Situasi: sedang ber-YM dengan adik

:: Besarkanlah kalau tak nampak ::

Ada hati mahu bermain dengan keyboard.
Ada hati mahu menulis.
Entah hapa dia taip sepatah haram pun haku tak paham.
Ehh, dah namanya kucing? *duh

Comel betul perangai! -___-"

Adik saya memang penyayang dengan haiwan. 'Duduk' US bela kucing dengan tikus. Dulu kat kampung, bela ayam. Jangan kata ayam, katak pun dia boleh main. Haiwan apa je dia tak berani pegang?

Dulu Haji Shuk suka pergi mancing, salah satu umpan yang dia guna ialah 'ulat gendon' (bahasa Jawa, bahasa standard ulat sagu). Time dia sua saya dengan ulat tu, mencicit saya lari sampai ke kebun. Siap nangis. Kau tengok, adik haku kecilk-kecik sudah durhaka membuli kakak. Geli siot tengok ulat tu melentik-lentik, euwwww!! Katak dengan cicak pun selalu dia pegang, suka takutkan orang! Benci haku.

Kat kampung, Jah Mon kan ada bela ayam. Budak sekor (adik) tu suka sangatlah kalau time ada anak ayam baru menetas. Beliau yang sibuk mengalahkan emak ayam tu. Walaupun sayang dengan haiwan, tapi sayang beliau tak bertempat ;p. Entah berapa ekor anak ayam mati ditangan beliau pun tak pasti. Budak tu kan ganas, mana tau pegang benda elok-elok. Anak ayam pulak bersifat very fragile dan kecik, dia pulak raksasa dan gergasi kah kah kah haha. Orang lain semua pegang biasa-biasa je elok je anak ayam tu hidup, beliau pegang punyalah kuat sampai tahap picit. Kena picit dengan seorang gergasi matilah anak ayam tu!

:: Tikus si haiwan peliharaan beliau ::


Kejadah la bela tikus. Tak hygienic sungguh!

8 comments:

mamarempit said...

gambo kucing main mane??? :P

misSkiva said...

ulat gendon tu comel la..dulu akak mase kecik2 jakun blk kampung confirm masuk utan sebelah uma atok cr ulat tu...

xmenyenat la ulat tu nk idup...hik hik hik...=p

mrs.ecam said...

ulat gendon??? perghh dh bertaun abad aku x tngk perkataan tu...hahahahahha....terus terimagine ulat gendon tu cane...erkk adk ko bela tikus??? huiii gilos ah

Alida Ali said...

comel la...anak sy pun ada bela hamster...tp byk dh yg kiok...

cc said...

mamarempit,
gambo kucing takde. video ade, tp malas nak amik dr youtube =p


misskiva,
akak sama je mcm adik saya! haihhhh

cc said...

mrs.ecam,
bangga jadi anak jawa. keh3
nasib baik la bela tikus (aku tatau la tikus betul ke hamster), klo la dia bela biawak ke iguana ke? lagi laaaaaaa


alida,
mereka pun jenis ganas mcm adik sy kah? hehehehe

yah-senbest said...

hmster tu bkn yah bela ah. tu main tym mlawat bdk mlayu kt colorado..
kucing ni sekor yah bela..dah a mlm2 suka kjut org tido T_T

cc said...

ohh i though ko bela gak mende nih..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...