14 Oct 2010

Terima kasih emak sebab beri saya adik-beradik yang ramai

Berbaloi-baloi adik-beradik ramai, selain daripada mendapat duit raya yang banyak...rumah anda juga adalah meriah semasa musim perayaan.
(Keji gila cakap duit raya banyak hahah. Tinggal kenangan saja sebab sekarang tidak layak mendapat duit raya lagi T___T)

Abah saya pesara guru, abang-abang pula kerja macam-macam.
Bila berkumpul mereka akan bersembang.
Salah satu yang mereka bualkan adalah isu politik.
Saya suka dengar apa yang mereka bualkan.
Ada yang pro pembangkang,
Ada yang pro kerajaan.
Jadi saya dapat tahu kelebihan dan kekurangan kedua-dua belah pihak.

Kakak, kakak ipar dan abag ipar saya adalah guru.
Mereka akan berdiskusi tentang sekolah dan isu yang berkaitan.
Saya suka dengar apa yang mereka bualkan.
Ada yang mereka 'complaint'kan,
Ada yang mereka banggakan.
Saya tahu menjadi seorang pendidik menuntut kesabaran dan dedikasi tinggi.

Kakak dan abang ipar saya adalah doktor.
Bila jumpa, mereka akan berdiskusi tentang isu yang berkaitan.
Saya suka dengar apa yang mereka bualkan.
Kalau tak faham, tanpa segan silu saya akan tanya.
(Kalau tak tanya, wahhh mana nak paham medic terms)

Abang saya kerja sendiri.
Dia banyak ajar saya untuk serius dalam dunia business.
Dia garang (perlu ke mention??? Hahah)
Walaupun dia garang, dia baik hati.

Abang saya seorang juruterbang.
Waktu dia jadi cadet dulu, dia selalu bawak peta balik rumah untuk ulangkaji.
Saya suka curi-curi 'baca' peta itu.
Hasilnya, saya dapat A dalam subject ticketing (apakah? mungkin ada sedikit kaitan haha)

Adik-beradik saya peminat sukan.
Ada kakak yang suka badminton, jadi saya pun suka jugak.
Ada abang yang suka bola, jadi saya pun suka jugak.
Ada kakak yang suka tennis, jadi saya pun suka jugak.
Ada abang yang suka golf, sorry gua tak layan golf kah kah kah!

Ada lagi...
Kakak saya tukang jahit.
Tapi yang peliknya saya langsung tak minat menjahit =P

Jadi, saya nak berterima kasih kepada emak sebab lahirkan anak yang ramai. Jadi dapatlah saya adik-beradik yang ramai. Keramaian itu membuka minda dan hati saya tentang apa yang berlaku dikeliling saya.

Emak wanita paling berani dalam dunia (err walaupun kadang-kadang takut sikit naik esculator :p) sebab sanggup bersalin sebanyak 14 kali.

15 comments:

i.s.z.a.n said...

bila ko kawin kang, sila branak 14 x jugak supaya anak ko rasa apa yg ko rasa

/aku kes terpencil so dimaafkan :P

knv said...

kagum! kirim salam kat mak ok? memang patutlah syurga bawah tapak kaki mak! :D

aznee yunos said...

jeles ngan adik beradik cc yg ramai. huhu cita-cita saya Insya Allah kalau kahwin mahu anak ramai :p dulu suka dik beradik sikit tp skang sedih isk

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

tang eskeletor tu..heheh Jah Mon same ngn MIL akak...Mak Enon...hehehe...sanggup menapak naik tangga....tp kalo tk de tangge...kena la DIL dia ni..pimpinnnn naik eskeletor

~eiyra~ said...
This comment has been removed by the author.
~eiyra~ said...

Ya ya.. adik beradik ramai seronok.. mcm sy adik beradik ciput bila memasing buat hal sendiri terus terkontang-kanting T___T

reena said...

Tabik to your mom. 14 kali tu! My Mak Tok 11 ke 12 kali ntah.

U pecah la rekod 15 kali ke. Tak pun 21 kali.

P/S: Part takut naik eskalator tu comel!

Wahida Shukeri said...

erk..14 ke adik beradik ko??sure meriah habis la...best2...

yah-senbest said...

tbe2 rse homesick. ko mmg saje je ke?

mrs.ecam said...

baheklah sye bg markah A+++++ kt karanngan awk ni yek...heeee

fmily kt bnyk persamaan...tp mak ko lg superb la sbb berslin sbnyk 14x...mak aku 12x jek...heeeeeeee peace...

cc said...

iszan,
omak den kawen umo 14 kak, sy nih dh 11 thn lbh umur drpd dia..cemano nk produktif cmtuh? T___T
dpt 2-3 org pun jadik lerr :p


knv,
okesss, nt sy bilang sama emak "kak non vogue kem salam" muehehehee


aznee yunos,
mmg meriah n seronok sgt. tp if tny tuan punya badan, errr...tak sanggup kot. mbesar bela anak buah pun dh rasa penat >_<

cc said...

lia @ norli (mamarempit),
tp skrg dh tak takuit sgt..dl lg teruk. lps blk dr haji dia dh berani, myb sbb masa kt mekah tpaksa naik escalator, so nk xnk kena kena berani


eiyra,
amik adik beradik angkat..kekeke =P


reena,
haha gilossss. ingt i mesin beranak? tp kn mak i ckp, mak beranak ramai2 nih..xde plak kembar..hehehe

cc said...

wahida shukeri,
yelahhh, ko ingt aku saje2 je tulis situ 14 org :p
mak aku kawen muda..jd produktif lebih..muahahahaha


yah,
believe it or not, aku taip entry nih bln 2 hr tu. tp xperasan ado dlm draft. semlm edit skettt je then publish terus.
jd bukan niat nk dengki ko yerr hahaha


mrs.ecam,
terima kaseh cikgu. sy nk markah 100% wokey? ;p
ohh ko pun adik beradik ramai eks? mari give me 5

mumun si missrivebell said...

macam karangan KELUARGA SAYA
menarik!! Mumun bagi 99.9% okeyh..

c'sya said...

pelik kn mak u... nk escalator tkt tp beranak mak u xtkot pon... kn lg sakit...hehehe, gurau je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...