2 Mar 2011

Dah pandai pinjam, pandai la pulang

Ke main marah kalau orang pinjam barang ko, ko tak pulang kan? Tu baru barang, belum duit lagi. Habis yang ko tu dah pinjam PTPTPU PTPTN tu tak reti-reti nak pulang?
Hah? Hah?


Lupa? Buat-buat lupa, kan???

Uhuk. Uhuk.

Aku baru lepas call PTPTN tadi, niat baik nak bayar hutang. Ko tak pelik tetiba aku berhajat baik? Mistiiii ada sebab derr. Bahahah. Sebab ialah tak mahu disenarai-hitam pasal aku nak terbang jauh sikit bulan 5 kang.

Pegawai PTPTN tu kata, kalau aku tak buat sebarang bayaran balik dalam tempoh lagi sebulan nama aku akan BLACKLIST. Terkedu mak dengar suara Encik tu di hujung talian tadi! Tssskkk. Memang jatuh hukum wajib blacklist sebab lagi sebulan genap tempoh 2 tahun aku tak bayar pinjaman. GA GA GA GA GA.

Gitu kaluuu, tinggal harapanlah kan aku nak pergi jalan ke luar negara? Esok jugak haku bayar! Separuh daripada tunggakan uols. Melayang 1k. Dah la tengah berjimat cermat kumpul duit tiket. Sob sob *lap air mata

Aku kan tak (belum) dapat ujrah 1% tu sebab status aku sekarang dalam tindakan undang-undang. LOD (Letter of Demand). Kena clear dulu tunggakan almost 2k barulah PTPTN akan tawarkan balik pengujrahan. Kalau ikut bunga 3% yang aku kena sekarang, jumlah bunga yang aku kena bayar ialah 3k (ke 3.5k?).

Eh, tapi ujrah ni pun ada trick dia kan? Nanti aku kira baliklah jumlah kalau aku buat ujrah. Jangan lagi banyak kena bayar sudah. Aku bakar bangunan PTPTN kat Pusat Bandar Damansara tuh!

4 comments:

FAM said...

kita bakooo!!!

cc said...

buat gaya mcm si usop tu skali x? haha

Ealyie said...

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuseinnnnnnnnnnn ;)

cc said...

esop la best! (sambil goyang2kn pergelangan tangan)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...