23 Jun 2011

Apa cara sebutan yang betul bagi 'Sentul'?

Adakah;
1. 'Sen'tul (sen = sen/duit syiling)
2. 'Sen'tul (sen = sentap)

Aku ada dengar beberapa orang sekeliling sebut Sentul (sen = sen/duit syiling). Pagi tadi kat radio, pelapor keadaan trafik pun sebut sebutan yang sama.

Aku sebut Sentul (sen = sentap).

Jadi sekarang aku confuse, sebutan mana yang betul sebenarnya? Korang sebut yang (1) ke (2) ???

6 comments:

kyo said...

baca entry ni baru terpk dan ana pon dah start keliru mana satu sebutan yg betul.. slalu sebut mcm yg ke.2 tu .. (:

reena said...

No 2!

nqr said...

aku siap testing2 sebut..pastu terus aku konpius dengan sebutan sendiri

Lin Ghazale said...

sen as in sentap.

MamaLeeya said...

no 2...

cam felda Redong gak le...

sebutan betul RAYdong...hahaha...
bukan redong (Re-bah)

cc said...

semua pengkomen mempunyai cara sebutan yang sama ialaitu yg ke-2. maka sebutan mana dikira betul ni? hahahahaha


mamaleeya,
saya pun sebut raydong :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...