11 Sep 2011

"Aku terima nikahnya..."

"...si polan binti ayah si polan dengan mas kahwin RM XXX, tunaiiiiii"

Bunyi macam senangkan? Nah ni makna sebenarnya...

"Aku tanggung dosa-dosa isteriku dari ibu bapanya, apa saja dosa yg isteriku buat, dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya. Aku tanggung dan bukan lagi ibu bapa isteriku dan aku tanggung semua dosa-dosa bakal anak-anakku. Jika gagal, maka aku fasik, dayus dan aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyyah melibas badanku sehingga pecah" -sharing from Ustaz Zamri

Sekadar peringatan untuk diri sendiri dan kita semua (ambil dari FB wall salah seorang member aku)

3 comments:

Joy said...

Pernah baca gak. Kat wall kwn jugak. Berat dan besarnya tanggungjwb suami

CY4.0 said...

dosa sbb x didik. bukan dosa hakiki. kata IM asyraf.

cc said...

Joy,
sebab tu ustaz saya pernah cakap, dalam dunia ni perempuanlah yg paling senang masuk syurga. taat pada Allah ta'ala, taat pada suami, syurgalah tempatnya. insyaAllah :)


CY,
ada ada baca tweet dia tu. memang dosa jatuh pada suamilah kan? kalau isteri stak tutup aurat, tak solat, etc tp xnak tegur. kalau dah tegur tp isteri still buat dek, barulah dosa isteri tanggung sndr kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...