3 Feb 2012

Pengalaman sendiri berhadapan dengan makhluk yang bukan manusia

Aku baru lepas baca blog Peej, entry expose mistik beliau yang latest. Seram nak mampos weh! Sib baik aku tak gatal baca malam tadi. Kalau tak confirm tak boleh tidur.

Lepas khatam baca entry tu, aku teringat kat pengalaman sendiri berhadapan dengan situasi yang lebih kurang macam cerita akak tu. Masa tu aku dok menyewa kat Shah Alam. Kejadian berlaku kat rumah sewa masa study dulu.

Among 4-5 orang housemates aku, ada sorang ni senang nampak kelibat. Fi'il beliau yang aku paling tak gemor ialah bila dah nampak, sibuk dok menegur nak bagitahu kat orang lain (aku sedang mengata kau yerr Siti Abum - nama saraman lol!). Sendiri nampak, sendiri simpan sudah la kan? Ini tidakkk, tatap nak bagitahu kat member lain. Dia seram, orang lain pun kena ikut seram sama. Tssskkk...

Aku dah tak berapa nak ingat macam mana 'benda' tu boleh ada dalam rumah kitorang. Tetiba je menyinggah. Masa awal-awal dok situ takde la pulak. Bila dah asyik perasan dan selalu sangat nampak kelibat, Siti Abum pun mintak tolong kat seseorang yang dia kenal untuk 'tengokkan' benda tu. YA, confirm memang ada 'sesuatu' dalam rumah yang kami duduk itu! Cik Lan - orang yang tolong tengokkan tu tengok daripada jauh je. Dia hantar roh ke karin dia aku tak pastilah, wallahualam...

(Tetiba sampai sini aku blur nak sambung macam mana. HA HA HA HA HA. Nanti aku suruh ex-housemates aku sambunglah yerr? Amponkan diriku yang pelupa ini)

6 comments:

Joy said...

tak mau baca..takut tak leh tido bila mr hb outstation..:)

MarlissaMusa said...

hakak ni budget beria nak baca sampai habis uols.. tengok2 separuh je cerita! huk huk..sabooojelah!

~ As ~ said...

potong la cc....

Hana Jamilkhir said...

oh dearie..
mcm mne u boleh lupe.. i still igt the 5 of us tido kat dpn tv. End up cik sya sorg je yg betol2 tido. the rest of us waiting for the sun rises. The best part, aku sanggup cium Cik Siti Abum punya selimut sebab takot.. Hahahaha~

cc said...

Joy,
cerita kat blog peej tu mmg seram. saya punya? baru mukadimah terus lupa isi penting. kah kah kah


marlissa,
i kelupaan uols! nanti dah hengat, sambung balik okeh. jgn marah hehehe


AS,
jangan keji diriku >___<


hana,
i kan tak berapa nak pentakus, jadi lupa la moment2 yg tak berapa nak penting (matik la riak!)
yg part tido depan tv tu mmg ingat, tp sebelum tu lupa. kena gali balik cemana asal benda tu boleh singgah

reena said...

Cehhhh i dah beriya nak baca, cerita half way plak. Potong stim btoi. Hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...