16 Feb 2012

Wedding prep: kursus kahwin


Legaaaaaaaaa dah settle salah satu syarat boleh kahwin kat Malaysia nih. Kursus berlangsung selama 1 1/2 hari sahaja. Tak terasa lama sebab semua slot, penceramahnya best! Aku pergi kursus kat Masjid Negara, amik yang paling dekat sebelah office je :P

Aku rekemen kursus kat sini ya untuk bakal-bakal pengantin sekelian sebabnya:

  • Dewan syarahan sangat-sangat selesa dan luas
  • Penceramah best belaka
  • Slot mula dan habis on time

Yuran RM80. Aku ada tanya penyelaras kursus hari tu betul ke akan datang kursus kahwin akan dipanjangkan? Beliau kata cadangan tu dah diangkat ke peringkat yang lebih tinggi dan masih dalam pertimbangan pihak yang berkenaan. Kalau betul jadi, malam pun ada modul jugak. Merasalah kau nak habiskan kursus siang malam pagi petang. Tak sanggup aku. Baik pergi cepat-cepat yerr before modul kena ubah 360 darjah.

Aku pergi dengan housemates bukan dengan YB. Dia akan amik kursus kat Johor next month. Kami kan bakal pengantin jarak jauh, semua benda buat asing-asing T______T

Banyak benda nak kena buat bila majlis makin lama, makin dekat. Tapi, aku rilek je macam takda benda yang kena dibuat. Dah takda tension-tension pikir pasal itu ini. I'll just go with the flow. Aku dah berjaya melepasi phase jadi bridezilla :D

4 comments:

swit@kon said...

setuju!
i g pun ngan JAWI. :)
btw, i've done my HIV test.

Aisyah Humaira said...

cik chelsea buat kat masjid negara? berapa hari bulan? kita pun buat kat sana lorr~

cc said...

Swit@kon,
kalau buat dalam WPKL memang jawi yg uruskan :P


Aisyah Humaira,
11 & 12. weekends lepas. u buat bila?

lailasani said...

tahniah!
moga perjalanan persediaan berjalan lancarrrsss....

lamo ahkak tak jenguk2 ni.. rindu plok...

jom join giveaway ahkak yg tak seberapa..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...