8 Jun 2012

The Hantaran(s)

5 dulang berbalas 5 dulang. Aku memang nak dulang hantaran kitorang sama banyak dan Jah Mon pun setuju. Bagus! :p 

Dulang hantaran buat sendiri seperti mana yang aku dah cerita dalam entree ini. DIY jugak konsepnya. Deko pun DIY jugak. Aku buat for both sides. Jah Mon kata "Biar dia buat 2-2, lawa ke tak lawa ke asalkan dia puas hati" (dia tu aku lewww). Kelasss tak ayat Jah Mon? HA HA.

: The hantaran: Her to Him ::

Ini je gambar hantaran yang ada pada aku sekarang. Gambar seketul-seketul OP dah snap hari tu. Gambar ni pun snap few days before wedding. Lepas siap tu terus zasss snap. Nak snap 1-1 is iz malasss. 
  • Quran tafsir & sajadah
  • Kemeja &jeans
  • Wallet & belt
  • Kasut
  • Perfume


:: The hantaran: Him to Her ::
  • Handbag
  • Kasut
  • iPad2 (yang aku dah berbulan-bulan pakai dulu sebenarnya HA HA)
  • Toiletries
  • Mas kahwin & seutas rantai (tiada dalam gambar)


Aku suka artificial flowers yang aku guna tu sebab macam bunga betul. Kat kedai jual barang-barang kahwin Ampang ada jual bunga ni. 1 pack 10 kuntum rm7. Aku beli bunga ni kat Chow Kit rm9, sebab tak tahu kedai yang dekat dengan rumah tu ada jual bunga eva foam sebijik macam yang aku beli tu. Kerugian banyak di situ. Tssskkk. Masa aku pergi Ayer Hitam 2 bulan lepas, bunga yang sama harga rm12. Gilaaa!

Aku memang dah decide dari awal tak mahu guna fresh flowers sebabnya aku DIY banyak benda. So, nak deco hantaran last minute memang takkan sempatlah kan? Aku siapkan hantaran ni hari Selasa. Settle satu benda, boleh fokus kat benda lain. 

Total kos untuk buat hantaran both sides (bunga, organza ribbon, kos dulang, etc lebih kurang dalam rm400). Oklah kan kira 1 pihak kos rm200. Choppp, kos tu untuk material saja ya tak termasuk barang hantarannya sekali :P

Betullah kata Jah Mon, biar kat mata orang lain tengok tak cantik tapi aku puas hati sebab buat sendiri :D

6 comments:

Anis_Apis said...

cantik sgt...tiba2 rasa nak buat hantaran guna artificial gak...

Yantie Azan said...

Ingatkan kat Ayer Hitam lagi murah ek..dah tak boleh beli la kat Ayer Hitam ek? Betul tu lawa ke tak lawa bila sendiri buat sedap mata sendiri memandang dah puas hati..
ko memang kreatif..sejak dari sekolah lagi..;)

Siti Fatimah said...

so sweet and nice LOVE it!
u done a great job babe!!!

cc said...

Anis_Apis,
Kena pilih jugak artificial flowers. Kalau yg macam i guna ni eva foam ramai yg cakap nampak macam real flowers. Hehe. Its a bonus point pakai artificial sebab boleh buat awal (kalau plan nak DIY) n after that boleh guna utk hias rumah hihi


Yantie Azan,
Mostly harga barang kat ayer hitam mahal sket daripada KL. kalau plan nak DIY (mcm aku) mmg kena banyakkan aktiviti survey la.

Ketua AJK Kecerian gittew! Ohh nostalgia sungguh sobs :')


Siti Fatimah,
Thanks akak. U're too kind :)

ctzainal said...

salam.

lawa sangat deko hantaran tu. sy nak diy jugak, tp still confuse bab nak cucuk bunga tu tang mane. advice me please :) tenkiu :)

Cik Shumiee said...

hye, nk tnye bunga murah yg kt ampang tu kedai kt mane ek ?? leh tau ??
thnak you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...