24 Jul 2012

Awal puasa tahun ini

...sambut kat kampung halaman. Syok sebab dapat makan yang Jah Mon masak. Walaupun simple tapi sedapnya tak terkata. Lepas 2 hari, spent sehari kat rumah mertua pulak. Semalam baru balik KL semula. Boring... BOO!

Takde beza sangat puasa tahun ni walaupun dah bersuami sebab masih tinggal berjauhan. Beza sikit sebab siang hari ada subjek yang boleh dikacau kakakaka. Pasrah jelah suami aku siap cakap "Apehal la agaknya ni?" bila aku kacau dia. Main game kena kacau. Tido kena kacau. Nasib kau lerr.

Salah satu tujuan menyambung hidup sekarang ialah menunggu tibanya hujung minggu. Sepanjang minggu pun otak asyik fikir weekend. Jasad je kat KL tapi hati langsung tiada kat sini. Korang yang duduk sekali dengan husband tu, tolonglah bersyukur dan hargai masa bersama tu. Jangan gaduh-gaduh. Cuba bila time nak gaduh tu fikir kat kami pasangan yang hidup berjauhan ni macam mana keadaannya. Bersyukur lebih sikit ye? Tak pepasal bagi nasehat, ntah sape nak dengar tak tau.

Aku nak pindah. Tolonglah bagi aku pindah cepat. Dah menyampah dah dok office ni kakakaka.

6 comments:

Cik Tqah said...

hohoho.. sabar eaaa.. org xkawen pon dok counting weekend je.. cmne nii

reena said...

I doakan u dapat transfer cepat2. Bestttt woooo dok skali dgn husband. Hikhik #bakaqline

miss she said...

insyaALLAH.. sbar eyy

Has said...

i feel you..cpt2 la dpt pindah

swit@kon said...

saya juga menunggu weekend!
seronot. hahaha. memang jasad je kat ofis

cc said...

cik tqah,
tunggulah lepas kawen nanti. lagi 'sakit' nak dok jauh. dulu i time bertunang OK je kalau lama tak jumpa, 2-3 bulan pun steady lagi. lepas kawen, bila husband nak balik nanges pun pernah lol!


reena,
amin ya rabbal alamin. semoga ada rejeki


miss she,
tengah banyakkan bersabarlah ni -___-"
thanks!


has,
amin. thanks kak has :')


swit@kon,
tolong saya ye puan. kesiankan saya lebih ya? saya kan ada special case. kekekeke :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...