4 Feb 2014

CNY family gathering

Walaupun Jah Mon berdarah Cina, kami anak-beranak tak pernah celebrate CNY.
Berdarah sahaja, tapi tidak dibesarkan dengan budaya masyarakat Cina.

Plan mini gathering sempena cuti CNY dibuat secara atas talian melalui whats app.
Sejak tertubuhnya family group w.a, memang most of the time kami adik-beradik berborak dalam tu je.
Senang!
Pembahagian tugas dah dibuat dan aku diamanahkan (ceyyy) untuk buat dessert.

Fikir punya fikir, aku decide untuk buat cheesecake, congo bars, puding laici dan sago gula melaka.
Timur dan barat bergabung...lemaksss! :p

:: Hello you guys, it's been a while... ::

Lepas gian lama tak baking.
Still got the skills. Hehe.

:: Bukan gambar iklan subsidi ::

:: Congo bars ::

Ya ampun senang je rupanya nak buat congo bars.
Bahan yang diguna-pakai pun sikit je.

:: Palm size plain cheesecake ::

:: Plain cheesecake with berries ::

Resepi cheese cake aku pakai yang basic je.
Alter mana yang patut.
Sengaja buat size kecik sebab cepat masak.

Gambar puding laici dan sago gula melaka tak dan nak snap.

:: I want some. Please let me go! ::

Aku pakaikan Aiden Sam Foo, sebijik anak Cina! Hahah.
Adik aku yang belikan.
Nasib baiklah mata kau besar sikit daripada mata mommy.

3 comments:

Umie Aisya said...

U mmg hebat ah!cmne rase congo bars tu?nk recipe!

Juju said...

Assalam,
Jumpa jgk kat blog.Tgk macam kenal so terus follow.

Cik Puan Tqah said...

beb.. nak resipi..share kt ig plis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...